Aku rasa, aku cerita. Aku baca, aku cerita.

Wednesday, January 14, 2009

study smart!

study smart not study hard


satu ungkapan yg cukup bermakna utk aku malam ni, akn aku jadikan panduan utk idup2 aku sbg pelajar universiti.


setiap kali result kua, aku akn muhasabah balik apa yg aku buat masa dlm sem tu. result sem lpas, agk tidak mencapai target.kalo nk ikutkn, blaja d universiti aku rasa amat susah utk mencapai target. sampai satu tahap, aku mula putus asa. selalu nya, setiap kali lpas dpt result, aku akn ade azam baru utk memperbaharui lg aku pnye stdy. kali ni, aku mula lupakan azam. aku mula rasa pudar dlm berazam dan berharap, krn bgku, aku bukan x usaha, malah aku bkerja keras utk mencapai result yg dtargetkan.tetapi,xdpt jgk spt yg dtargetkn.d saat aku mula bputus harapan, aku telah nmpk sinarnya.

Allah Maha Penyayang,

aku telah diberi ilham drpd Nya melalui mak dan abah. aku bersykur sgt2 kpdNya. rupa-rupanya emak dan abah pn fikir jgk nape result aku selalu menghampakan aku, sdgkn dgr aku blaja sungguh ssh. (aku ingtkn aku sorang je yg ssh hati, tetapi mak abah aku pn turut sama ssh hati.) sume yg blaku ade hikmahnya. aku pcaya dgn ungkapan ini. selama ini, aku hanya sorang berfikir d mana silapnya, skrg br lah tahu ape silapnya aku apabila aku mula berbincang dgn abah dan mak. ini ade kaitan dgn ungkapan di ats skali. study smart not stdy hard.

insyaAllah apa yg dpesan oleh mak abah akn aku semat erat2 dlm hatiku.

mlm ni, aku kembali bersemangat dan berani utk berharap lg. terima kasih ya Allah~ betapa aku sungguh bersyukur dkurniakan ibu bapa spt mak dan abah aku. :) alhamdulillah.

insyaAllah aku akn menebus balik kesalahan aku yg lalu.

tolonglah aku dan rakan2ku ya Allah.




2 buah fikiran:

NurFiera Mohd Zain said... [Reply to comment]

haaa...btol3..study ilex3 sudey :P

anNaqia said... [Reply to comment]

ngeh2~ btul3. :)

Post a Comment

wanna share something with me? just say it! ^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...