Aku rasa, aku cerita. Aku baca, aku cerita.

Tuesday, January 13, 2009

alert!

sudah masuk hari ke 17 pencerobohan israel ke ats tanah palestin. smakin giat serangan si laknatullah ke ats penduduk d gaza. semakin giat juga penduduk dunia mengecam tindakan si laknatullah ini.

usaha yg dilakukan bagi menunjukkan protes ke ats israel di sekitar Malaysia :- (sumber: berita harian)




MENTERI Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat menyaksikan upacara membakar bendera dan patung Presiden Amerika Syarikat dan Israel ketika majlis pelancaran Tabung Derma Palestin, di Kota Bharu,




RAPIDPENANG mengecat bas dengan memaparkan mesej kesengsaraan dan maklumat kutipan derma 'Tabung NSTP Untuk Gaza' di Georgetown.




JEMAAH menunaikan solat Hajat memohon kedamaian di Gaza, Palestin, di Masjid Bandaraya Kuching, Sarawak





PENUNJUK perasaan berarak ke Kedutaan Amerika Syarikat di Kuala Lumpur

pada pendapat aku,dalam keghairahan kita memboikot, kita juga harus ingt, kita seharusnya menguatkan lgi pertahanan negara, perkuatkan ilmu dan teknologi. umat islam seharusnya alert atau sedar, kita tidak boley terus hanyut. ilmu perlu dipenuhi di dada. kita seharusnya blaja menjadi umat yg terkuat. kita kena pandai menarik rambut dr tepung, rambut xputus, tepung xberselerak. memboikot seiring dgn usaha kita memperkuat teknologi kita dgn tidak bergantung dgn kuasa2 besar. pelajar laksanakan amanah sbg pelajar, orang ramai laksanakan amanah masing2, artis menunjukkan contoh yg baek(artis sllu menjadi public figure.) dan kerajaan laksanakan amanah masing2. pasti tak akan timbul isu yang remeh temeh.

berusaha mengingatkan diri sendiri.

0 buah fikiran:

Post a Comment

wanna share something with me? just say it! ^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...