Aku rasa, aku cerita. Aku baca, aku cerita.

Monday, February 26, 2007

kerana ALLAH..

assalamualaikum..
mmm,lame tak mencoret sesuatu kat cni..
hari jumaat yg lalu bersamaan 23 feb 2007,aku tlh ber ym wif my old fren merangkap best fren.bermcm2 cite kuar bile ckp ngan die..smpai lah kpd satu topik which is NIAT..

topik ni bermule when kitorg cite psl result masing2.i told her that my result is bad.then she said she same wif me..she told me that,in former school,she struggle for the best result bcz she wants to take revenge to her parents who underestimate her.then she got the best result in spm,so she was satisfy and proud cz she can prove to her parents that she is not that bad.and skrg...die bgtau hati die kosong bile stdi.cam suke berfoya2, lgpn aim die da tercapai.

so, skrg ni die nak stdi untuk ape plak kn?bile dfikirkan balek,brlah die sedar..kalo dr dulu lagi die stdi kerana ALLAH, mesti die consistent stdi..btul x?aku barulah prasan..selama ni aku stdi takde pn niat krn ALLAH..astaghfirullahal'azim..rase menyesal yg amat sgt!! kite ni makhluk ALLAH je..kecik nya diri ini..kalo kite niat stdi krn ALLAH yg abadi,insyaAllah kite akan sentiasa istiqamah and diri kite takkan terumbang-ambing..

kini,aku dan die da betulkan niat.skrg ni,hati aku lbh fokus dan tenang..niat lillahi ta'ala..Maha Suci ALLAH, tuhan sekelian alam..
ampunkanlah dosa aku ya ALLAH.betapa hina nya diri ini.walaupun aku lalai,namun die tetap bagi aku nikmat2 yg bnyk tak terhingga..

sahbat2 ku,
seandainya kamu bace blog ni,
same2lah kite membetulkan niat stdi kite.
kite stdi bkn krn parents,
bkn krn nak 4 flat semate2,
tp,
niatlah kerana ALLAH swt..

lgpn,tujuan kite hidup pn adalah untuk mengabdikan diri kite kpd ALLAH kan?
betulkan niatmu..
kerana ALLAH..
sesungguhnye drpd ALLAH kite dtg,dan kpd ALLAH jgk kite kembali.
sediakan bekalan sebelum mati...

0 buah fikiran:

Post a Comment

wanna share something with me? just say it! ^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...