Aku rasa, aku cerita. Aku baca, aku cerita.

Thursday, April 12, 2012

Diilhamkan olehnya

In the name of Allah, The Most Gracious, The Most Merciful

Ibu kepada seorang rakan saya telah kembali ke rahmatullah pada 10 April 2012 yang lalu. Beberapa minggu sebelum tu, saya ada diberitahu oleh seorang rakan yang lain keadaan ibunya. Semalam, saya ada membaca blog adik rakan saya yang kehilangan ibu itu. Adiknya ada membuat satu entri di blognya untuk didedikasikan kepada arwah ibu mereka. 

Klik sini untuk membacanya.

Seusai membaca blognya, lencun jugak pipiku. Rakan saya juga telah membuat satu nota di Facebook, khas untuk ibunya juga.

Klik sini untuk membacanya.

Terkesan di hati. Belek-belek hati sendiri, ya Allah lemahnya. Banyaak sangat kekurangan. Banyaak sangat benda yang saya take for granted. Banyaak sangat kelemahan. Banyaak sangat. Sampaikan rasa malu dengan diri sendiri, dengan Yang Esa. Mampu ke nak jadi macam diorang adik beradik. Mengeluh sendirian memikirkan hal diri yang masih jauh dari landasan. 

Ya Rabbi, jadikanlah Naqiah seorang yang mensyukuri nikmatmu. Hidupkanlah aku dalam iman, matikanlah aku dalam iman. Jadikanlah aku orang yang kaya di dunia dan kaya di akhirat. Amin.

Source : iluvislam

p/s : Perlu transformasi diri.

2 buah fikiran:

Unknown said... [Reply to comment]

xsanggup nk baca sebab jauh dr mak skrg.. nnti mesti xleh nk bhenti nangis.. nk ckp dalam phone pun payah.. huhu

anNaqia said... [Reply to comment]

aisya: nanti da kat umah baca. link yang diberi tu memang sangat2 la best untuk dibaca. :)

Post a Comment

wanna share something with me? just say it! ^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...