Aku rasa, aku cerita. Aku baca, aku cerita.

Sunday, June 5, 2011

addiction : drama

Assalamu'alaikum!

Apa kabo semua? Harap-harap sihatlah ye. :)
Sejak dua menjak ni, mek kekeringan idea. Time ada idea, malas. Time rajin, takde plak idea nya. Hari ni, mek ada dua-dua. Idea dan kerajinan untuk mencatat sket di laman Live and Learn ni.

Mari bercerita pasal addiction, atau dalam bahasa melayunya, kegilaan atau ketagihan.

Sekarang ni, sebut je Nora Elena, mesti semua tau kan, drama yang sedang hot di tv3. Adaptasi longgar daripada novel 'Kasih yang Suci' karangan Meen Zulaikha. Sebut adaptasi longgar, memanglah agak lain sikit pengolahan cerita kat drama berbanding dalam novel. Yang pastinya kat novel lagi best pengolahannya, yang kat drama, best tengok pelakon-pelakonnya. Yang perempuan cantik aje, yang lelaki ensem aje. :) (Dapat yang inside nye ensem pun dah cukup bersyukur~ ngeh.)

Drama Nora Elena ni, macam ada tempias sikit-sikit dalam kisah hidupku. Ececeh, tiba-tiba jiwang plak. Dengan Seth Tan menunggu Nora Elena selama 10 tahun. Dengan Nora Elena suke bunga. Dengan kejadian pelangi. Heh~

Kalo sebelum Nora Elena, aku ketagihan drama Korea. Mak aih, tak dapek nak stop kalo dah start nontonnye. Tengok satu episod, menggamit hati untuk tengok yang episod seterusnya.

Inilah aktiviti semasa weekend. Sungguh lagha ye kawan-kawan. Hm, esok pasti lebih baik. Dah tengok semua drama yang nak ditengoknye. Janji esok, start berperangai sebagai pelajar balik. Janji.


Nora Elena


Playful kiss



0 buah fikiran:

Post a Comment

wanna share something with me? just say it! ^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...