Aku rasa, aku cerita. Aku baca, aku cerita.

Monday, May 2, 2011

study week

Assalamualaikum! :)

Apa yang penting bila kita masuk era minggu belajar? Hehe. Meh, bace ape yang aku tulis. Apa yang aku rasa, penting semasa study week, dan perubahan-perubahan yang berlaku semasa era ini.

Bila je masuk era setadi week.
Semua orang akan bermuka serius. Termasuklah kucing di bawah ni.


Hello! My name is Siyus~ :)


Bila je masuk setadi week.
Aku akan cepat rasa lapar.
Haha. Makan macam akak kat bawah ni.


Mungkin aku makan sopan sikit daripada akak ni kot. Heh~


Bila masuk je musim minggu setadi.
Aku merasakan rest hanya pada waktu tidur je.

Keletihan terbayang dalam gaya tidur seseorang.


Bila masuk je musim minggu setadi.
Masa 24 jam sehari tu, macam tak cukup je.
Macam nak tambah je nombor 13, 14 dalam jam ni.
Kalo rasa macam dah tak banyak masa tinggal, mulalah gelabah katak.

Sampai satu tahap tu, rasa macam nak lekatkan jam kat muka camni je. haha.


Bila je masuk waktu study week.
Solat pun makin lama, makin 'lama'.
Solat hajat semakin rajin buat.

Istikharah pun wat sekali. Tapi condition nya bukan macam kat atas. (takde orang nak pun aih~)


Last sekali, bila dah masuk musim genting ni.
Fokus semakin meningkat dari 10% ke 90%.
Keadaan genting, semua pun pasti fokus yang amat.

Mungkin bagi sape yang tak dapat fokus tu, boleh guna kanta pembesar untuk fokus.


Last dua kali.
Selamat berusaha semua yang akan menghadapi peperiksaan akhir.
Moga Allah permudahkan semua.
Ingat, Allah tengok pada usaha, bukan pada hasil.
Jadi, dalam kesibukan belajar tu, jangan lupa pada Yang Esa deh.
Jangan time ni, je solat 'lama-lama'.

Bagi sape-sape yang saye telah sakitkan hatinya,
ampun maaf saya pinta.
Hamba insan lemah.
Ada jugak bad side nya.

Bagi sape-sape yang telah sakitkan hati saye.
Saye sudah maafkan semua.
Selamat ya semuanya.
Moga berada dalam rahmatNya semua. :)


0 buah fikiran:

Post a Comment

wanna share something with me? just say it! ^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...