Aku rasa, aku cerita. Aku baca, aku cerita.

Sunday, January 2, 2011

malaywood

assalamualaikum!^^

Dah lama nak tulis pasal ni, hari ini baru berpeluang. (ceh, padahal baru rajin nak tulis. :P)

Bollywood sudah ada ni,

three idiots

semua mesti dah tengok cerita ni kan?
cerita motivasi.
silalah tengok pada yang belum tengok.

chak de! india

haa, pernah tengok cerita ni?
Aku pun baru je tengok dua hari lepas kalo tak silap kat TV2.
cerita motivasi jugak.
disarankan untuk tengok.

kalo nak ikutkan, cerita motivasi selalu cliche, tapi itulah kebenaran.
usaha sampai peluh menitik dulu, baru berjaya.
kan dalam Al-Quran Allah ade sebut,

Sesungguhnya Allah tidak mengubah keadaan sesuatu kaum sehingga mereka mengubah keadaan yang ada pada diri mereka sendiri. (Ar-Ra'd : 11)

pandai-pandailah adaptasi.

Industri perfileman Malaysia, bila nak ada cerita motivasi macam ni?

Kalo cerita pasal kolej, pasti temanya, cinta. Suasana je dalam kolej, bukan nak cerita bagaimana susahnya hidup berkolej. (aih, tipulah kalo kate kehidupan kolej tu senang.) Cubalah tengok balik senarai-senarai cerita berkolej, temanya apa. Ringan saja temanya.

Malaysia semakin banyak cerita hantu. Haish, macam mana nak berkembang minda kalo masyarakat dipupuk dengan benda-benda camni. (Dah la aku ni penakut nak tengok cerita macam ni.) Tak reti la nak ulas panjang pasal benda ni. Tapi, yang penting aku tak setuju dengan cerita-cerita macam ni.

Tak hairanlah, ramai gila kawan-kawan aku suka tengok cerita omputih, korea dan jepun.

2 buah fikiran:

tenangsudey said... [Reply to comment]

melayu duk sibuk wat cite hantu n tahyul je.... maybe lepas ni kene wat cite2 macam ni.. baru la menarik kan... tapi setakat ni ade dah cite2 melayu yang menarik seperti

nur kasih
adamaya

dan sebagainya....

anNaqia said... [Reply to comment]

cik tenangsudey,
betul, tak semuanya wat cte hantu. Ada yang menarik. Tapi, byk lagi kena improve ni. Nak jugaklah tengok cerita melayu bwk tema motivasi cm 3 idiots tu.

Post a Comment

wanna share something with me? just say it! ^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...