Aku rasa, aku cerita. Aku baca, aku cerita.

Monday, March 22, 2010

peluang kedua

assalamua'alaikum.

lately, banyak mendapat berita yang menginsafkan. housemate aku terlibat dgn kemalangan masa ari sabtu aritu. keretanya terbalik, tapi alhamdulillah, mereka selamat. kemalangan tu menyebabkan mereka berdua trauma.

lebih kurang 3 mgu lepas, aku jgk terlibat ngan eksiden. alhamdulillah sume selamat. eksiden tu cukup membuatkan aku takut untuk bawak keta laju2 lagi. kaki xdpt tekan pedal minyak kuat2 lagi. nak bwk keta malam pun agak mencabar minda dan smgt skrg. huhu.

huhu. sujud syukur bertalu2, bila dberi peluang kedua untuk meneruskan hidup ni. kalo Allah nak tarik masa eksiden tu, mmg blh diibaratkan bagai kat hujung jari je.

terdetik di hati, banyak je cara Allah nak uji kite. sbb tula hidup kite sllu kena ingt padaNya.

mengharapkan mati dalam iman.


2 buah fikiran:

mohd khalis farouk Agil said... [Reply to comment]

Suka drive sndri ko ore anta?:)

anNaqia said... [Reply to comment]

@mohd khalis farouk Agil: suka dua-dua lah! :P

Post a Comment

wanna share something with me? just say it! ^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...