Aku rasa, aku cerita. Aku baca, aku cerita.

Sunday, January 25, 2009

tersepit~

ya Allah..

itu je yg mampu aku lafazkan.

memikirkan masalah yg mencurah-curah menghujani benakku membuat otak berpusing hampir 720 darjah. astaghfirullahal'azim.

ujian.

teringt pada satu masalah yang aku hadapi masa add/drop subject. in utp, we have to add and drop subject via online. (mind the grammar. ^^) nak dijadikan kesah, aku terlupa la password utk login. jenuh pikir apa la passwordnye, sbb sllunye password aku xbanyak. ade fixed. xpnah tukar2. tapi, kali ini, terlupa.da la first time, melalui proses add/ drop ni. memang sume nampak leceh.

yang menyesakkan lagi fikiran aku, sume housemate aku sudah berjaya dropkan subjek yang mahu didropkan.(housemate ku sume satu kos. :) ) selalunya, kitorg akan beramai-ramai duduk berbincang dalam sume hal termasuklah masalah2 kecik2. hehe. (apa yang penting, kerjasama) tinggal aku sorang je lagi yang belum dropkan subjek itu. huhu.

tetapi, dalam otak sesak tu, hati aku terdetik. 'ini ujian Allah. sbb setiap sem, sllunya senang perjalanan ilmuku ini. aku kena sabar' lepas beberapa saat terdengar ayat tu, hati aku kembali tenang. inilah hikmahnya bila kita redha dgn ujian nya. baru d cni aku nampak, hikmah bersangka baik terhadap Allah. syukur~

untuk masalah kali ini dan seterusnya, aku mestilah sentiasa bersangka baik padaNya. istiqamah lah wahai diri.

0 buah fikiran:

Post a Comment

wanna share something with me? just say it! ^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...