Aku rasa, aku cerita. Aku baca, aku cerita.

Wednesday, January 21, 2009

rojak~

--impian kasih--

tajuk ceramah ini telah menggamit aku untuk mengetahui apa isi nya ceramah ini. ternyata, aku sgt puas hati. isi ceramah ini banyak merangkumi skop cinta remaja. selama ini aku tertanya-tanya, cinta selepas kahwin ini mcm mana, ade ke pada zaman sekarang ini. melalui ceramah ini, ternyata dr hishamuddin (penceramah) telah berjaya membuka pintu hati aku untuk percaya pada adanya cinta selepas kahwin.

" selepas kitorg nikah, rasa cm da kenal 20 thn, pdhl sebelum ini bertemu pn jarang, apatah lg bercakap"

inilah kata-kata yg betul-betul menyentuh hatiku. beliau mengenali isterinya melalui cerita daripada orang tengah. jadi, secara logiknya, kalau baru kahwin mesti lah rasa janggal, tp tidak baginya. ini menunjukkan itu tulang rusuk (jodoh) beliau yg hilang. bak kata fatin (sahabatku) " they are meant to be." dari situ lah timbulnya cinta. dr situlah kita akan mengenal perangai sebenarnya. perjalanannya sangat smooth sekiranya mengikut syarak.

cinta adalah fitrah manusia. anugerah Allah kepada hambaNya. selaras dengan fitrah ini, manusia perlu berkahwin. semua rancangan Allah sudah cantik, tinggal kita sebagai hambaNya mahu mengikut atau menentang.

alangkah bahagianya hati ini, jika perkahwinan aku terjadi seperti dr hishamuddin itu.



--kekejaman israel diibaratkan seperti seekor binatang yang hanya mampu mengikut gerak hatinya--

rasa marah dengan apa yang aku baca berita yang terpapar di berita harian online. membaca tajuk sahaja membuatkan rasa meluat.

sumber : berita harian online

Israel tembak budak di kepala

Peluru melekat di otak dipercayai kesan tembakan jarak dekat: Doktor

KAHERAH: Doktor yang mengendalikan satu-satunya mesin pengimbas otak di hospital di Mesir berhampiran Gaza terkejut apabila mendapati ramai kanak-kanak Palestin yang tiba dengan peluru berada di dalam kepala.

Dalam masa sehari minggu lalu, kakitangan Hospital -Al Arish di Sinai dipanggil untuk mengadakan imbasan CAT pada seorang kanak-kanak berusia sembilan tahun, dua mangsa berusia 10 tahun dan seorang remaja 14 tahun, setiap seorang dengan peluru terlekat pada otak selepas diserang oleh tentera Israel dalam operasi mereka di Gaza.


walaupun sudah terang lagi bersuluh kekejaman nya itu, tapi masih lagi ada ruang di hati si laknatullah ini memberi alasan

Pegawai Israel, bagaimanapun terus bertegas menafikan tentera sengaja mensasarkan penduduk awam sebaliknya menyalahkan Hamas kerana berlindung di dalam rumah penduduk Gaza dan menjadikan mereka sebagai perisai manusia.

semakin menjadi-jadi kekejaman nya. astaghfirullahal'azim!


--tertunggu-tunggu dengan tindakannya--

WASHINGTON: Barack Obama yang mencatat sejarah sebagai orang kulit hitam pertama diisytihar Presiden Amerika Syarikat (AS) dalam upacara gilang gemilang di sini pagi tadi, memikul harapan tinggi dunia untuk memulihkan hubungan Washington dengan kebanyakan negara, terutama negara Islam.

Obama, 47, anak seorang lelaki dari Kenya dan ibunya, wanita kulit putih dari Kansas, mengangkat sumpah sebagai Presiden AS ke-44 di pekarangan bangunan Capitol, disaksikan jutaan manusia yang memenuhi National Mall, dari Capitol Hill ke Tugu Peringatan Lincoln, tempat pejuang hak asasi manusia kulit hitam, Martin Luther King Jr menyampaikan impiannya dalam satu ucapan bersejarah mengenai perpaduan kaum di Amerika pada 1963.

tunggu dan lihat tindakan presiden baru ini. hulu sudah diacukan.. hanya Allah yang tahu apa yang difikirnya. aku berharap semoga ade cahaya di hujung terowong.

ya Allah,berikanlah kekuatan kepada kami untuk menjaga agamaMu. amin~~

0 buah fikiran:

Post a Comment

wanna share something with me? just say it! ^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...