Aku rasa, aku cerita. Aku baca, aku cerita.

Tuesday, January 20, 2009

budak kelantan~


cerita di atas aku br je tgk td. aku rasa cm berada d rumah masa tgk cte nih. mmg klate pure lah sume~ cerita ni byk memaparkan hal2 negatif, namun d sebalik kenegatifan tuh ade terselit mesej d ctu.

mesej yg paling menyentuh hati aku dlm cte ini ialah :-

yg penting bg perempuan adalah malu dan maruah.

teringt lirik lagu 'puteriku sayang'

Malu mu makhota yang tidak perlukan singgahsana
Tapi ia berkuasa menjaga diri dan nama
Tiada siapa yang akan boleh merampasnya
Melainkan kau sendiri yang pergi menyerah diri

jadi, kwn2 ku yg perempuan, jagalah mahkota mu itu~ :)
(nasihat utk diri sendiri jgk~)

aku tertarik utk letak cte ni dlm blog, sbb title cite nih ade kaitan ngn aku. 'budak kelantan'. bkn hendak menayang sifat kenegerian~ :)

0 buah fikiran:

Post a Comment

wanna share something with me? just say it! ^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...