Aku rasa, aku cerita. Aku baca, aku cerita.

Sunday, April 24, 2011

life taught me


Kita takkan pernah bertemu dengan orang yang salah. Takkan! Kerana Allah telah menakdirkan setiap saat dan inci dalam kehidupan kita.Setiap takdir itu merupakan satu ketetapan Allah buat kita, merupakan sesuatu yang terbaik buat kita. Dan setiap manusia yang kita temui itu, tentu memberikan makna sesuatu pada kita.Walaupun banyaknya kejengkelan hati kita pada dia. Namun, tentu sebenarnya mereka yang 'salah' itu sendiri banyak mengajar kita: 'akan kekurangan diri kita sendiri.' Bukankah seorang musuh itu terkadang lebih jujur daripada seorang sahabat sejati, yang dipetik dari kata-kata hikmah Arab.

Setiap jodoh dan pertemuan tentunya telah ditetapkan oleh Allah, Untuk kita belajar sesuatu darinya. Tak pernah kita bertemu dengan orang yang salah ... semua yang kita temui adalah stesen-stesen perhentian untuk mengutip hikmah, buat bekalan di dalam perjalanan.

Got this from an email.

"Our greatest glory is not in never failing, but raising up every time we fail."

Got this from my mum. She's always there for me, either at the high peak of my life or in the lowest part in my life. Tq Allah for my mother.

"Ya Allah, jika aku bukan pemilik tulang rusuknya, janganlah biarkan aku merindukan kehadirannya, janganlah biarkan aku melabuhkan hatiku di hatinya. Kikislah pesonanya dari setiap pelusuk mataku dan usirlah dia dari relung hatiku. Gantilah damba kerinduan dan cinta yang bersemayam di dada ini dengan kasih daripadaMu yang tulus dan suci"

Got this from my fren. She's trying so hard to ease the burden in my heart. Tq fren. :')

Whenever I'm in the lowest state of my life, Allah gives beautiful people around me to boost my spirit up. Alhamdulillah.

Percaya janjiNya.

"Allah tidak akan membebani seseorang melainkan sesuai dengan kesanggupannya..." - Al-Baqarah : 286

Let's move on bebeh~! :)



0 buah fikiran:

Post a Comment

wanna share something with me? just say it! ^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...