Aku rasa, aku cerita. Aku baca, aku cerita.

Sunday, December 12, 2010

hari-hari beryoutube

shawl biru saye.

Sejak dua menjak bercuti-cuti mesia di rumah ni, hari-hari aku bukak youtube.
Tengok cara-cara memakai shawl la, pashmina la, tudung syria la, inner syria la.
Gila betul tengok diorang pakai.Macam-macam pesen ada, belit kirilah, belit kananlah, belit ataslah, belit bawahlah. Menarik sungguh! Ralit aku dibuatnya. ^__^

Sejak shawl diperkenalkan dulu, aku dah mula jatuh hati, jatuh cinta semua lah. Haha. Mula-mula dulu beli saje, tak berani pun nak pakai, sebab tak reti lagi. Pastu, da lame-lame, keberanian da ade, mulalah pakai. Tapi tu, time rajin sajo. Haha, time malas jangan haraplah nak pakai shawl bagai tu.

Lepas tu, tudung syria pulak keluar. Eh gila kat tudung syria la pulak, disebabkan suka sangat nak pakai tudung syria, aku sanggup beli tudung tu yang time tu harga tengah di zaman kegemilangan lagi. Sampai sekarang masih lagi suka, tapi depends la, time rasa tak malu, pakai, time tetiba malu, memang takkan pakai lah. Haha. Tudung syria aku ni, ikut mood, time nak menjadi cantek sajo, tapi kalo da tak menjadi iron lah 24 jam pun, memang takkan menjadi.

Ada jugak ketikanya, aku pakai tudung yang ada awning tu. Itu lagi simple. Tarik masuk lekat, da tak payah nak betulkan sini sana. Senang sangat, tapi, mak aku kata, tudung tu membuatkan aku yang kurus ni nampak kurus. Tak sesuailah maksudnya tu. Huhu. Tapi, tetap jugak cilok pakai yang mak punya. Jimat masa.

Bertudung ni wajib. Pakai la cemane-cemane pun, janji cukup syarat. Bagi aku, nak ringankan yang dirasakan beban tu, wujudlah fesyen belit sana sini. Ada yang cantek, ada yang kurang cantek. Tapi apa yang lagi cantek, nur keimanan di muka tu yang penting. Orang cakap,pakailah mekap setebal tembok cina pun, kalo da muka tu takde nur keimanan, tak cantek jugak. huhu. Nauzubillah. Jom pastikan wajah disirami nur keimanan. Diri pun tak seberape lagi, mengajak bersama yang membaca. :)

nak berfesyen boleh, tapi pastikan yang mana perlu tutup kite tutup kayh! :)

0 buah fikiran:

Post a Comment

wanna share something with me? just say it! ^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...