Aku rasa, aku cerita. Aku baca, aku cerita.

Thursday, October 14, 2010

air milo dan ubat

baru lepas menikmati milo panas.
sambil-sambil menyumbat ubat dalam mulut.
terkenang kembali memori lalu.

berada di wad.
sebab terlalu banyak ubat yang kena makan,
mak aku mesti buatkan air milo dulu before makan ubat.
ada la dalam 4,5 bijik sekali makan.
bab ubat-ubat ni dulu,
jangan cakap la,
asyik nak termuntah je kalo makan.
sampaikan kena minum dengan air milo.
kalo minum ngan air kosong,
kompem boley muntah.
sekarang da lali.
alah bisa, tegal biasa la org kate. :)

itu baru part ubat,
belum lagi part kena inject bagai.
fuh2,
memang kalo ingat balik,
senyum aje yang termampu.
alhamdulillah,
masih panjang umur. :)

sampai sekarang,
kalo pergi klinik or hospital,
mmg akan ingt balik,
time mude-mude sewaktu dlm wad dlu.
(aku mude-mude da masuk wad. haha)

sekarang,
walaupun da letih kena makan ubat selalu.
kena gi amek ubat.
kena jumpa doktor selalu.
kena jaga makan.
dan kena macam-macam lagi.
tapi,
aku mempunyai seribu satu sebab lain lagi untuk terus bersyukur
dan semoga Allah tetapkan kesyukuran di hati ini sampai akhir hayat. :)

menikmati kesihatan yang diberi olehNya.
menjaga dan menghargai nikmat ini sebaiknya.

ingat lima sebelum lima.

Mak, angah tak makan ubat, bukan sengaja, tapi angah xnak bergantung sgt pada ubat, walaupun angah perlu ubat tu. :)

0 buah fikiran:

Post a Comment

wanna share something with me? just say it! ^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...