Aku rasa, aku cerita. Aku baca, aku cerita.

Tuesday, September 22, 2009

aidilfitri~

SALAM AIDILFITRI
maaf zahir batin

fuh!
baru dapat menulis blog dengan aman.
selalunya ada acik yang jadi peneman setia depan komputer.
heheh~
jum kte bedah siasat raya tahun 2009 ni.

raya pertamaku
macam biasa, bak kata mak, tempat wajib diziarahi,
umah ma (belah mak) dan umah tok ayah (belah abah)
owh ya, raya tahun ni kaler famili ku, hijau petronas.
raya kat umah ma, aku ngan adik jadi tulang belakang dapur.
memandangkan mak ngan ma jadi tuan rumah,
jadi kami lah yang membanting tulang, memerah keringat.
basuh pinggan,gelas,amek lauk,buat air etc
kali ni, tetamu di rumah ma agak ramai,
semuanya datang pada waktu yang sama.
seronok hati tua ma. ^__^

agak-agak petang sket,
kami sekeluarga meneruskan perjalanan ke manek urai,
kampung abah.
adik-adik abah semua balik.
penuh rumah.
tapi da ade yang beransur pulang awal.
ke rumah mertua masing2.
3 baby baru pada raya kali ni.
heheh~

raya keduaku
ari ni, macam xraya.
bangun lewat.
tgk tv sampai lebam.
malam ke rumah sepupu,
memandangkan mak telah terberjanji dengan sepupuku tu.
jumpa ngan orang-orang tua yang umurnya 50 - 80thn,
pak cik mak cik mak aku.
seronok dengar diorang bercerita.
semua selalu menyebut pasal mati.
huhu.

raya ketigaku,
hari ni la maknanya,
baru lepas tolong mak sediakan juadah untuk rumah terbuka.
hari ni rumahku terbuka.
jemputlah datang umah.
:)
terpaksa mengundurkan diri dlu,
ade kerja-kerja yang menanti.

seronok walaupun xdpt banyak duit raya.

2 buah fikiran:

AleXeNdEr reEz said... [Reply to comment]

SELAMAT HARI RAYA~~~

duit raya jgn lupa bg...

anNaqia said... [Reply to comment]

hehe~

selamat hari raya aidilfitri jugak~

org bekerja yg kne bg duit.
hoho~
;)

Post a Comment

wanna share something with me? just say it! ^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...