Aku rasa, aku cerita. Aku baca, aku cerita.

Tuesday, July 7, 2009

choral speaking

tadi, ikut mak aku ke pertandingan choral speaking. seronok tengok!

dalam banyak-banyak sekolah yang masuk tu, SMS Tengku Faris Petra la paling best.

aku sempat menunjukkan thumb up kt sorang pelajar smstfp yang aku suka tengok. ^_^

sungguh menghiburkan hati.

kalau nak tahu,
  • choral speaking is a recitation of poetry, dramatic pieces, etc. by a chorus of speakers.
  • choral speaking requires a group of students orally interpret and recite from memory.
  • students read the script text chorally
  • Talk about conveying meaning by:
  1. emphasising particular lines/phrases/words,
  2. using a range of voices, eg. one or two voices,
  3. assigning different sections to different speakers,
  4. varying pace, voices, volume,
  5. including possible gestures or actions
nak tahu cmne choral speaking tu, tgk la kt youtube.^^
************************************

kebetulan pulak, pertandingan tu diadakan di Dewan SMK Putera yang berhadapan dengan sekolah lama aku dlu, SMK Ismail Petra (smip).

aku berjumpa ngan ustazah zahriah, kalau xslp la.

cikgu-cikgu aku dulu masih ada di sekolah tu. ada sorang dua cikgu yang dah berpindah.

seronok jumpa ustazah dan dapat tahu pasal cikgu-cikgu.

seronok. teringat muka budak yang sengih bila aku tunjukkan thumb up. ^_^

4 buah fikiran:

bijen moretti said... [Reply to comment]

woah..
lama xdgr choral speaking..
rindu laks..

anNaqia said... [Reply to comment]

woho~
kt utube byk je.

-atiQah- said... [Reply to comment]

bestnya naqiah tgk choral speaking..dop ajok oghe dih..hehe.. :-p

anNaqia said... [Reply to comment]

huhu~
tiqah, ore g pn on the spot je.
smip bruboh sgt tiqah.
len sgt dh jd dio.
teruja ore tgk.
tp xdea jupo cekgu~
huhu~

Post a Comment

wanna share something with me? just say it! ^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...