Aku rasa, aku cerita. Aku baca, aku cerita.

Monday, April 13, 2009

sabar.

alhamdulillah..
tiba2 je ari ni, dpt sign in blog. sronok amat! ^^

event MAKK X da pn selesai. walaupun ada perkara yang tidak diingini berlaku, namun aku anggap apa yang terjadi tu sebagai kenangan dan panduan pada masa depan. apa yang aku belajar daripada event ini ialah :

  • belajar ikhlaskan diri kerana Allah (itu yang penting)
  • komitmen (amanah jangan dilupai)
  • memudahkan orang lain, pasti kerja akan jadi mudah
  • kerjasama
  • saling menghormati tak kira orang bawah or orang atas.

minggu ni, minggu educamp.
for your information (non-UTP student) , educamp ni adalah sesi interview yang diadakan oleh pihak UTP dan PETRONAS bagi mencari student yang layak untuk memasuki UTP. program ini hanya memakan 2 hari 1 malam. amat berbeza pada waktu aku dulu. kami ber'educamp selama 3 ari. macam2 test yang kami harus ambil sebelum dilayakkan masuk UTP. kemuncak program educamp ini, adalah interview. there are 2 part of interview, 1st part, grouping interview 2nd part, individual interview. dulu, bagi aku part grouping interview la yang paling mencabar. segroup tu semua nya fluent english. aku gak yang terkontang-kanting cakap bhs melayu. ngeh2.
tapi, alhamdulillah, rezeki Allah nak bagi, aku dapat gak masuk UTP. walaupn pada mulanya, aku mahu amek medic. semua sudah tertulis cantek. syukur~~ :)

0 buah fikiran:

Post a Comment

wanna share something with me? just say it! ^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...