Aku rasa, aku cerita. Aku baca, aku cerita.

Thursday, March 19, 2009

[part 1] : wireless~

woho0~
assalamu'alaikum semua.
sudah lama pena aku tidak menari di sini.

internet di UTP sungguh tenat. nk bukak blog ni guna LAN pn xdpt. adeh~
last2, aku mencoba naseb dengan wireless. akhirnya, dapat jugak masuk blog ni.



...gua tempurung trip : sesterianz gathering...

sesterianz : juwe, sepu, pe'e, fazli, jimi, zeri, firdaus, nizam, aku, kinah, hanim, ining, asma, adaa, mimi
turut bersama : afni (kwn nye zeri), anis and pakwenya (member pe'e)

6th march 2009 [12 lebih tgh mlm]

pe'e : xse trun tame maju ko nih. bdk2 sester ado cni nih.
aku : eh? ado cni? wat gedio? (blur)
pe'e : marilah cni dlu. kalo nk mr, ajok skali sep2 sester denung.
aku : owh, ok2.

asma,adaa dan aku terus ke taman maju. bingit homestay tmpt diorg tinggal dengan gelak tawa dan cerita2 masing2. mereka merancang nk g gua tempurung. aku pun bersetuju memandangkan cuti lama.

7th march 2009 [8.15am]

perjalanan dmulakan, setelah bekal breakfast dbeli dan minyak dah diisi. 3 kereta bergerak dengan seramai 14 isi dalam keta.



ining, afni,kinah, hanim, aku

sesampainya kami di sana, sesi fotografi dijalankan. heheh. juwe n zeri uruskan pasal pembayaran masuk. RM20 per person utk pakej ke4 (full package~). dapat lampu suluh skali.


penantian itu satu penyeksaan, namun, sabar itu separuh drpd iman~

pada aritu, ade byk grup yang nak masuk skali ngan kitorg. kami terpaksa menunggu giliran masuk. grup kami telah digabungkan dgn grup cikgu.

perjalanan masuk ke gua tu agak menyeramkan jgk la. kami terpaksa merangkak, berjalan itek, membongkokkn bahu, meluncur dan memanjat. part yang paling aku takut ialah part meluncur trun ke bwh dan masa masuk ke dlm lubang yg muat sorang. "masa meluncur tu,rapatkan kaki. kalox,blh patah kaki" ayt yg membuatkn aku baca mcm2 ayat untuk mengelakkn drpd blakunya perkara yg xdiingini. huhu.

perjalanan keluar, kami hanya turun naik tangga. pjalanan keluar lebih meletihkan drpd pjlnn masuk. tapi, apa yang aku prasan sepanjang pjalanan yg mencabar itu, stamina aku agak mant0p. kalo dlu, sewaktu d sester, br je separuh jalan mendaki bukit besar, aku dah mula glabah. jantungku smakin sht. alhamdulillah.

keadaan dlm gua itu sgt gelap, tp, kami masih lg sempat utk bgambar. sume gila gmbar. haish~



gmba sebelum kitorg meluncur ke bawah

lebih kurang kul 4 ptg, kami bertolak pulang.pe'e da kne balik ke markas nya. heheh. jadi kami singgah makan kt kedai tepi jalan. on the way nk g makan tu, tayar keta aku pecah lagik! adeh~ dah la masa tu, kitorg tgh kt ats jalan. alhamdulillah xde ape yg terjadi. pengalaman kali kedua tukar tayar keta. huhu.

pada malamnya, aku merancang utk makan di Lumut. namun, cerita yang simple menjadi agak complicated apabila tiket utk dak2 yg trun utp tu xterbeli lagik. bincang punya bincang, kami ke gopeng dulu slps beberapa call tlh dbuat utk btnykan mengenai tiket bas mereka. selesai mslh tiket, kami memulakan perjalanan ke lumut utk makan. sesampainya di sana, jam sudah mnunjukkan 12.30 tgh mlm. kedai yg di'aim' kan sudah mau tutup. adeh~ kesian diorg, mkn lambat. (sori ye kwn2~) akhirnya, kami berhenti makan di satu kedai tomyam. kami makan besar-besaran memandangkan sume lapar. alhamdulillah, sume mkn dgn puas hati. ^^ lebih kurang pada pukul 3 pagi, kami pulang ke tempat tinggal masing2.

8th march 2009

penghantaran mereka pulang. mereka bertolak dari gopeng lebih kurang kul 9 lebih pagi. semoga korang xserik dtg ke utp. ^^

nota hati : kedatangan mereka sungguh menggembirakan hati (tq kwn2~) walaupun agak letih. alhamdulillah.^^ walaupun dulu kami bukan sekelas, ukhuwah yg terjalin tetap tersimpul kemas. benarlah, ukhuwah itu indah~

2 buah fikiran:

:: cikgufarah :: said... [Reply to comment]

wahh3!!! sesterianz gathering?? mengapakah sayer x tahu?? haihhh~ ining n hanim mmg nk kene..huhuu..smpai hatii kalian ehh..sayer mahu ikut serta juga lahh!! =(
naqiah!! thanx 4 da info..at least sayer tahuu ceritaa..

p/s: nice blog darl~ keep it up!! =)

anNaqia said... [Reply to comment]

huhu,
sori dear,
diorg pn dtg on the spot.

pss: tq darl~ ^_^

Post a Comment

wanna share something with me? just say it! ^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...