Aku rasa, aku cerita. Aku baca, aku cerita.

Sunday, April 18, 2010

meditasi


assalamualaikum.

pantai, meditasi terbaik untuk mengubati hati yang kusut ini.
hati menjadi sgt kusut bila selalu memikirkan perkara yg xsepatutnya fikir.

semalam, after ke pasar malam, aku berhenti sekejap kt pantai paka. aku duk melepak di pantai tu dalam lebih kurang setengah jam.

alhamdulillah, rasa sgt tenang. kekusutan hati terubat sedikit.

bersyukur dikurniakan mata yang dpt melihat keindahan alam ciptaan Illah ini.

selain pantai, melihat pokok2 hijau menjadi salah satu saluran untuk aku mengubati hati yang tgh kusut atau sedih. kehijauan mendamaikan hati, meresap masuk ke dalam hati.

mungken, aku perlu tinggal di kawasan berpantai atau berhutan, agar aku bisa mendapatkan meditasi2 ini andai aku dhimpit kesusahan hati.

the ultimate meditasi ialah sujud padaNya. masa tu, macam2 perasaan terluah.

syukur kerna Dia Maha Mengasih dan Maha Penyayang.

2 buah fikiran:

Unknown said... [Reply to comment]

Suka ke pantai??Pasir Puteh byk..:)

anNaqia said... [Reply to comment]

@mohd khalis farouk Agil: haha. Pasir Puteh pun boley. :)

Post a Comment

wanna share something with me? just say it! ^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...