Aku rasa, aku cerita. Aku baca, aku cerita.

Sunday, December 7, 2008

malam 'idul adha~

ALLAHU AKBAR ALLAHU AKBAR ALLAHU AKBAR..

takbir raya bergema lagi. alhamdulillah. raya aji ke 19 :)

[perkara paling best masa raya adalah takbir raya!]

semasa aku buka ym td,ade la secebis forward mesej.fwd msg tu menarik. fwd msg tsebut adalah spt berikut:


atikah_anis:
salam.. "Puasa hari 'Arafah ialah puasa sunat pada hari kesembilan Dzulhijjah yang disunatkan bagi mereka yang tidak melakukan ibadah haji. Kelebihan berpuasa pada hari ini ialah ia dapat menghapuskan dosa-dosa setahun yang telah lalu dan dosa setahun yang akan datang, sebagaimana hadith yang telah diriwayatkan daripada Abu Qatadah al-Anshari ra: Dan Rasulullah SAW ditanya tentang berpuasa di hari 'Arafah. Maka Baginda bersabda: "Ia menebus dosa setahun yang telah lalu dan setahun yang akan datang." (Hadith Riwayat Imam Muslim)" p/s: ahad ni wukuf..waktu kemuncak doa antara 5.09-10.38pm waktu msia..fwdkn kpd shbt2 lain supaya kte same2 dpt manfaatkn peluang ni..berdoa

(tq tikah)

jadik, bersempena dgn ini aku ingin mengucapkan

selamat ari raya aidil adha!
maaf zahir batin


p/s: raya aji kali ni, baju raya aku kaler merah. dan, semalam kami telah menjahit manek2 d ujung lengan baju. hoho. aku sungguh pueh ati. wpun, kalo nk dbandingkan aku nye jahitan xde la sekemas adek aku. muahaha. die mementingkan kekemasan, aku lak nk siap cpt2, mana x nya, nk jahit tuh, wpun simple, first timer tau2 je la kn? huhu. (alhamdulillah baju raya baru lagik.wpun, kain nye bkn aku yg pilih.bsyukur~)

0 buah fikiran:

Post a Comment

wanna share something with me? just say it! ^^

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...